Lesje Indiase gewoontes - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Franka - WaarBenJij.nu Lesje Indiase gewoontes - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Franka - WaarBenJij.nu

Lesje Indiase gewoontes

Door: frankaopreis

Blijf op de hoogte en volg Franka

21 Maart 2012 | India, Rishīkesh

Lieve allemaal,

Aangezien Wieneke nu bezig is met haar reisverslag plaatsen, zal ik jullie even een les Indiase gewoontes geven :)

-In India gooit iedereen het afval gewoon op straat, dat wordt dan eens in de zoveel tijd langs de weg verbrandt.
-Muntgeld is hier in sommige plaatsen heel schaars en dan krijg je gewoon standaard snoep ipv wisselgeld.
-Ze hebben hier een heel ander soort mondverfrisser na het eten, namelijk een bakje met allerlei kruiden en specerijen, zoals bijvoorbeeld anijs. Het werkt wel een beetje, maar al die stukjes tussen je tanden is toch niet zo fijn ;)
-Als je hier een pakketje met de post verstuurt, wordt er door een mannetje vingersvlug een linnen omhulsel omheen genaaid.
-Niet alle wc's kunnen het wc papier wegspoelen, dus moet het in een bak naast de wc..
-Het is hier gebruikelijk om de verpakkingsdatum op voedsel en drinken te drukken, ipv de houdbaarheidsdatum. Wij waren een ochtend bijna helemaal uitgedroogd, omdat we dachten dat alle flessen water over de datum waren haha, maar vanaf de verpakkingsdatum is alles ongeveer een half jaar houdbaar (ligt er ook aan wat natuurlijk).
-Je moet hier ook niet raar opkijken als de mobiel van je ober ineens heel hard afgaat, of als iedere tafel in het restaurant onderhand zijn eigen ober heeft.
-De mensen hier hebben ook een aparte manier van 'ok' knikken, ze bewegen dan hun hoofd alsof die alleen maar met een elastiekje aan de rest van hun lichaam vast zit. In het begin wisten we ook niet of ze nou ja of nee bedoelden.
-Het is ook heel normaal om in een bus of trein de muziek van je telefoon hard aan te hebben (ook al is de kwaliteit vreselijk) en alle mannen zingen hier altijd mee met muziek, hoe vals het meestal ook is. En wij zijn de enige die daar dan van op kijken.
-En als je denkt dat een groot deel van de mannen hier homo is, dan heb je het mis. Het is namelijk heel normaal om in een te strakke broek en een glimmend overhemd hand in hand met een andere, net zo goed gekleedde jongen over straat te lopen. Homoseksualiteit is hier juist een taboe.

Hoop dat jullie het een leerzame les vonden ;)
We zijn helaas nog niet opgeknapt, gister ochtend leek het beter te gaan, maar het is eigenlijk nog steeds t zelfde. We zijn heel slap en hebben nog steeds buikpijn. Hopen dat we snel opknappen! Misschien dat ik nu even wat foto's kan uploaden.

Liefs Franka
ps: Nikki, zijn we echt al bruin ja? Yes! :D

• 21 Maart 2012 - 15:59

Robby:

Altijd handig om te weten;) Leuke foto`s weer en veel plezier met de verdere reis! xxx

• 22 Maart 2012 - 06:57

Pieter-Jan En Myriam:

Je moet het allemaal maar weten... ;-)

Groetjes van ons!!

• 22 Maart 2012 - 09:19

Jack En José:

Toch leuk om te lezen die gebruiken in een ander land, sommigen zijn wel grappig, maar dat afval op straat lijkt me toch niet zo lekker, wemelt het niet van het ongedierte dan?
    Hoop dat jullie snel weer opknappen voor de volgende (lange) reis naar Vietnam.

xx

• 23 Maart 2012 - 17:38

Zamora:

Kijk dat is nog eens een leuke les!
    Hoop dat jullie je snel beter voelen! Veel plezier nog xxx

• 19 Februari 2013 - 11:49

GHULUSI:

sal;ak

• 16 Maart 2016 - 11:57

Maayke:

Ik doe een presentatie over aparte gewoonten in Azië, super grappig om dit te lezen.